EIN STRUDEL
UND NEKONEČNO
pomalá divadelní komedie inspirovaná životem a myšlenkami Kurta Gödela
O Kurtu Gödelovi se většinou dozvíte následující fakta: Albert Einstein s ním rád chodil po práci na procházky, pochází z Brna, je to největší logik od dob Aristotela, a z obavy, že jej někdo otráví, odmítal jíst a zemřel hlady.
Navíc ale neotřesitelně předpokládal druhý život po životě a také to, že svět je v podstatě logický a dobrý.
Pokud je ale svět v podstatě logický a dobrý, kdo otrávil ten štrúdl? A otrávil jej někdo? Kdo jsou ti tři podivíni přednášející o matematice? A proč by měl Kurt Gödel psát stand-up o matkách?
Ničeho se nebojte. Všechno se vysvětlí.
Dejte si štrúdl.
Nikdo ho neotrávil.
"Adélo, káva ve Vídni je poslední dobou mizerná, možná už je načase emigrovat."
MAKES A TEAM
CLARA VINCOUROVA
Scenographer, Costume Designer
PATRIK BOUŠEK
Dramaturgie, scénář
PETR HANÁK
Herec
VERONIKA VŠIANSKÁ
Herečka
LUCIE HROCHOVÁ
Herečka
ONDŘEJ ZÁMEČNÍK
Hudba
LUCIE OŠMEROVÁ
Produkce
VANDA KLESTILOVÁ
KLÁRA VINCOUROVÁ
Scénografie a kostýmy
BOHDANA SÝKOROVÁ
Lightdesign
Add a title here. Make it bold and impactful. Click to edit.
Z recenzí
„Ein Strudel und Nekonečno je sladkobolně, avšak rozhodně ne pateticky koncipovaná hra, která líčí nesnadný život muže, jehož genialita byla vyvažována nekonečným strachem z toho, že ho někdo chce otrávit...“
„Inscenace je plná matematických pouček, filosofických otázek i slovních hříček, vizuálně je dotvářena jednotlivými ingrediencemi vídeňského štrůdlu...“
Full Moon Zine, https://www.fullmoonzine.cz/nekonecny-strudl-v-kaznici-aneb-ein-strudel-und-nekonecno
„Je to fantastický příběh, která inscenátoři podávají těmi nejúspornějšími divadelními prostředky ve třech hercích s pár rekvizitami, kolíčky a harmonikářem, který zvukově inscenaci podkresluje.“
„Efekt představení se dostavuje již v průběhu, kdy máte akutní potřebu dozvědět se o tomto brněnském podivínovi daleko víc.“
Blog Matěje Hollana, https://blog.aktualne.cz/blogy/matej-hollan.php?itemid=40517
“Samotný výběr tématu pro divadelní zpracování byl velmi odvážným krokem do neznáma. Byla jsem zvědava, zda se tato „matematicko-logická“ performance podaří, zda vůbec lze tak obtížné téma inscenovat, aniž se Gödelovy matematické objevy stanou pouhým teatrálním defilé abstraktních objektů, zda lze performativně uchopit jeho podivínství a udržet přitom důstojnost a inherentní poetiku. Troufám si říci, že se to podařilo a představení převýšilo mé očekávání.”
“Kouzlo tohoto performativního představení spočívalo rovněž v tom, že místy se děj vymykal slovům. Opakující se banální konverzace o štrúdlu a akční scény se štrúdlem vyvolávaly napětí, které pramenilo z toho, co je (pro diváka) evidentní a co je úzkostnou představou Kurtovy paranoie.”
Kulturní noviny, https://www.kulturni-noviny.cz/nezavisle-vydavatelske-a-medialni-druzstvo/archiv/online/2021/17-2021/bazmekentertainment-a-mikro-teatro
"O tomto výjimečném brněnském rodákovi vznikla nedávno i divadelní inscenace Ein Strudel und Nekonečno, která tohoto světově proslulého matematika a logika představuje."
Křesťanský magazín, https://www.ceskatelevize.cz/porady/1098528273-krestansky-magazin/323298380040003/cast/965886/