EIN STRUDEL
UND NEKONEČNO
pomalá divadelní komedie inspirovaná životem a myšlenkami Kurta Gödela
O Kurtu Gödelovi se většinou dozvíte následující fakta: Albert Einstein s ním rád chodil po práci na procházky, pochází z Brna, je to největší logik od dob Aristotela, a z obavy, že jej někdo otráví, odmítal jíst a zemřel hlady.
Navíc ale neotřesitelně předpokládal druhý život po životě a také to, že svět je v podstatě logický a dobrý.
Pokud je ale svět v podstatě logický a dobrý, kdo otrávil ten štrúdl? A otrávil jej někdo? Kdo jsou ti tři podivíni přednášející o matematice? A proč by měl Kurt Gödel psát stand-up o matkách?
Ničeho se nebojte. Všechno se vysvětlí.
Dejte si štrúdl.
Nikdo ho neotrávil.
"Adélo, káva ve Vídni je poslední dobou mizerná, možná už je načase emigrovat."
TVŮRČÍ TÝM
EVA LIETAVOVÁ
Režie, scénář
PATRIK BOUŠEK
Dramaturgie, scénář
PETR HANÁK
Herec
VERONIKA VŠIANSKÁ
Herečka
LUCIE HROCHOVÁ
Herečka
ONDŘEJ ZÁMEČNÍK
Hudba
LUCIE OŠMEROVÁ
Produkce
VANDA KLESTILOVÁ
KLÁRA VINCOUROVÁ
Scénografie a kostýmy
BOHDANA SÝKOROVÁ
Lightdesign
Add a title here. Make it bold and impactful. Click to edit.
Z recenzí
„Ein Strudel und Nekonečno je sladkobolně, avšak rozhodně ne pateticky koncipovaná hra, která líčí nesnadný život muže, jehož genialita byla vyvažována nekonečným strachem z toho, že ho někdo chce otrávit...“
„Inscenace je plná matematických pouček, filosofických otázek i slovních hříček, vizuálně je dotvářena jednotlivými ingrediencemi vídeňského štrůdlu...“
Full Moon Zine, https://www.fullmoonzine.cz/nekonecny-strudl-v-kaznici-aneb-ein-strudel-und-nekonecno
„Je to fantastický příběh, která inscenátoři podávají těmi nejúspornějšími divadelními prostředky ve třech hercích s pár rekvizitami, kolíčky a harmonikářem, který zvukově inscenaci podkresluje.“
„Efekt představení se dostavuje již v průběhu, kdy máte akutní potřebu dozvědět se o tomto brněnském podivínovi daleko víc.“
Blog Matěje Hollana, https://blog.aktualne.cz/blogy/matej-hollan.php?itemid=40517
“Samotný výběr tématu pro divadelní zpracování byl velmi odvážným krokem do neznáma. Byla jsem zvědava, zda se tato „matematicko-logická“ performance podaří, zda vůbec lze tak obtížné téma inscenovat, aniž se Gödelovy matematické objevy stanou pouhým teatrálním defilé abstraktních objektů, zda lze performativně uchopit jeho podivínství a udržet přitom důstojnost a inherentní poetiku. Troufám si říci, že se to podařilo a představení převýšilo mé očekávání.”
“Kouzlo tohoto performativního představení spočívalo rovněž v tom, že místy se děj vymykal slovům. Opakující se banální konverzace o štrúdlu a akční scény se štrúdlem vyvolávaly napětí, které pramenilo z toho, co je (pro diváka) evidentní a co je úzkostnou představou Kurtovy paranoie.”
Kulturní noviny, https://www.kulturni-noviny.cz/nezavisle-vydavatelske-a-medialni-druzstvo/archiv/online/2021/17-2021/bazmekentertainment-a-mikro-teatro
"O tomto výjimečném brněnském rodákovi vznikla nedávno i divadelní inscenace Ein Strudel und Nekonečno, která tohoto světově proslulého matematika a logika představuje."
Křesťanský magazín, https://www.ceskatelevize.cz/porady/1098528273-krestansky-magazin/323298380040003/cast/965886/